Xerrada : "La Marató: l'aposta per la solidaritat"

Data de publicació: Nov 11, 2013 3:49:57 PM

DATA: dijous 21/11/2013 a les 20:00 a la sala d'actes de l'edifici de primària.

Des de l'AMPA us convidem a gaudir d'una xerrada per part del Sr. Àngel Lacalle (Director del Disc de la Marató), on es presentarà el tema "La Marató : l'aposta per la solidaritat".

La Marató és una projecte que ja té una història de 21 anys, és un projecte solidari enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, ara per ara, no tenen curació definitiva. És un projecte que engloba valors, tal i com el treball en equip, la constància, humanitat i solidaritat. Valors que d'una manera o altre es troben dins de la educació que reben els nostres fills en el col·legi i que amb aquesta xerrada el mirem és de veure que tots aquests valors que s'imparteixen en el col·legi en la "vida real" també existeixen i tenen un gran referent "La Marató".

Veure cartell

Crònica:

El passat 21 de novembre vàrem tenir la oportunitat d’escoltar la xerrada que ens va fer el Sr. Àngel Lacalle, Director de Projectes de TVC i Director del disc de la Marató. Va ser una xerrada molt interessant.... primer de tot vàrem visionar el vídeo escoles, un vídeo especialment dedicat als nens (secundària) on s’expliquen quines són les malalties neurodegeneratives (objectiu de La Marató d’aquest any) i això es fa mitjançant testimonis de gent afectada (p.e. Pasqual Maragall) i com hi conviuen amb aquesta situació.

Després del vídeo, el Sr. Lacalle ens va oferir una visió molt més àmplia de “la marató” no tant del programa televisiu sinó dels aspectes més importants que hi ha al darrera. Com La Fundació de la marató, decideix en quins projectes es centra, com s’escullen els projectes on aniran destinats els donatius, quin seguiment es fan a aquest projectes, etc.

En definitiva, ens va ajudar a valorar tot el que hi ha al darrera de La Fundació i que no només són els diners aconseguits en un programa televisiu, sinó que és el resultat de la feina de molta gent per un objectiu solidari, que diu molt de nosaltres com a societat.

Josep Arques