Sortida a Prat de Cadí 2014

Data de publicació: May 15, 2014 9:8:9 AM

Un dels llocs més espectaculars de La CerdanyaDATA: diumenge 01/06/2014

Prat de Cadi es considerat un dels llocs més espectaculars de la Cerdanya, amb unes vistes impressionants de la cara nord del Cadí, amb la seva famosa Canal del Cristall. Iniciarem la excursió al poble d’Estanà, i en menys de 2 hores arribarem a Prat de Cadí, on farem el pícnic per dinar i descansarem (els adults, els nens no pararan de jugar !!!!), per tornar tranquil·lament fins al cotxe a mitja tarda.

Material necessari per la sortida: Calçat lleuger de muntanya, cantimplora amb aigua, dinar tipus picnic.

Cartell de la sortida

Crònica:

El passat diumenge 1 de juny vam anar, un petit grup de famílies, a Prat de Cadí, un dels llocs més bonics de la Cerdanya. A les 8:30h vam agafar els cotxes a Terrassa i, poc a poc, tots cap a la Cerdanya. Vam arribar a Estanà, un petit poble situat a 7 km de Martinet, on vam deixar els cotxes i ens vam preparar per començar a caminar.

La primera part de la sortida ens porta durant 10 minuts per una pista forestal fins que arribem a una zona boscosa molt agradable de caminar (tot i la lleugera pujada que tenim). Aquí, com no podia ser d'altre manera, el grup es comença a separar, doncs els nens amb mes ganes de caminar (i de jugar, o bé a fer de guies de muntanya, o bé a indis, i els més agosarats a fer d'escaladors) van a ritme més alt que part del grup. Cap problema, anem fent petites parades per ajuntar-nos i poder seguir tots plegats.

Passada 1 hora i una mica més, acabem la pujada i, ja tot pla, ens acostem cap a Prat de Cadí, un magnífic i extens prat situat just a sota la cara nord del Cadí, el que li dona un aspecte espectacular, i més amb les restes de neu que encara veiem per les muntanyes. Arribem al nostre destí en 1h30' aproximadament.

I arriba el moment de descansar. Entrepans, truites de patates, llom arrebossat, galetes, coca, vi ..... ben mirat, això sembla més una trobada gastronòmica que una sortida de muntanya!!!!! Els nens no paren de jugar (encara no sabem ben bé a que jugaven, doncs van acabar de fang fins a la cintura ....) i els pares passem una estona agradable tot petant la xerrada.

De tornada, desfem el camí fet i arribem altre cop a Estanà cap a les 16:30h. Fem un café i un gelat i agafem els cotxes cap a Terrassa.

En resum, un molt bon dia de muntanya. I en molt bona companyia.

Agrair molt a les famílies participants en la sortida. I fins la propera.